45 سال زندگی

45 سال زندگی

45 سال زندگی

45 سال زندگی

تشخیص التهاب ریه


پزشک با انجام معاینات بالینی، بررسی علائم و رادیوگرافی ریه ها یا آزمایشات خون، وضعیت دقیق بیماری را بررسی می کند. البته ممکن است لازم باشد سطح اکسیژن در ریه ها و در موارد برونکوسکوپی شدید (بررسی داخل پاها و گوش ها) بررسی شود. از طرف دیگر، ارجاع به یک پزشک اضطراری ضروری است اگر بیمار مشکلات تنفسی داشته باشد یا همراه با سرفه باشد. روش های درمان نیز با توجه به علت اصلی بیماری متفاوت خواهد بود. با توجه به شدت و وضعیت بیمار، آنتی بیوتیک ها ممکن است ابتدا تزریق شوند و سپس داروهای خوراکی تجویز شوند. بعد از 1 تا 3 روز علائم، به ویژه تب بالا، بهبود می یابند. در غیر این صورت، شما باید به دکتر خود بروید. از آنجا که پنومونی یک بیماری جدی است، تنها درمان های سنتی باید بهبود یابد. این برای سلامتی نیمی باکتری بسیار مهم است زیرا استفاده از آنتی بیوتیک ضروری است. استفاده از گیاهان مانند اکالیپتوس یا آویشن در قالب دکستروز یا شربت می تواند تنها به سرفه کمک کند.


Image result for ‫تشخیص التهاب ریه‬‎



التهاب ریه ها

التهاب ریه بر روی بافت هوا و ریه تاثیر می گذارد. این التهاب به علت پاسخ ایمنی به آسیب یا پاتوژن است و می تواند حاد (کوتاه مدت) یا مزمن (طولانی مدت) باشد. بیماری های مرتبط با التهاب حاد ریوی عبارتند از عفونت حاد ریوی، پنومونی و سندرم آرتروز حاد تنفسی (ARDS). بیماری های مرتبط با التهاب مزمن ریه عبارتند از آمفیزم، اختلال ریوی مزمن انسدادی (COPD)، فیبروز ریوی و سرطان ریه. هر کسی می تواند التهاب ریه را دریافت کند، اما عوامل خطر خاصی وجود دارد که احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. همان عوامل خطر نیز می تواند به بدتر شدن وضعیت ریه در بیماری بیمار منجر شود.
بهترین راه برای جلوگیری از التهاب ریه

بهترین راه برای جلوگیری از عفونت و التهاب بافت ریه از طریق سلامت و جلوگیری از آنفلوآنزا است. بر اساس گزارش ISNA، دکتر Haniya Raji اظهار داشت: التهاب بافت ریه در یک یا هر دو طرف سینه تاثیر می گذارد و معمولا توسط یک عفونت ایجاد می شود. این در افراد مسن و کودکان خطرناک است. او ادامه داد: تب و لرز، اشتها کم، سردرد، درد قفسه سینه، سرفه، تنگی نفس، و تنفس سریع و شدید علائم التهاب بافت ریه. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گفت: بیماری آنفلوآنزا مبتلا به عفونت ریه و عوارض مغزی، تورم مغز و تورم داخلی در غشای مخاطی قلب است و در برخی موارد منجر به مرگ بیماران می شود. بهترین راه برای مقابله با عوارض التهاب ریه، رعایت بهداشت شخصی و واکسیناسیون آنفولانزا است. راجی گفت: بر این اساس، پزشکان توصیه می کنند که اواخر سپتامبر و اوایل پاییز به عنوان زمان مناسب برای تزریق واکسن آنفلوانزا مورد استفاده قرار گیرد. متخصص ریه، آسم و آلرژی در بیمارستان امام خمینی اهواز گفت که آنفلوآنزا بسیار مسری است و افزود که رعایت بهداشت، سرفه کردن و عطسه کردن در خارج از منزل، دست دادن، بوسیدن و به اشتراک گذاشتن فنجان و کانتینرها باعث انتقال این بیماری و در مکان هایی که اصول اساسی بهداشت شخصی رعایت نمی شود شایع تر است. او گفت: "اگر شما عفونت های سرد و دیگر تنفسی داشته باشید، از پیگیری دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از انتقال بیماری ها به افرادی که مستعد ابتلا به بیماری هستند مهم است."
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.