45 سال زندگی

45 سال زندگی

45 سال زندگی

45 سال زندگی

کالاندولا

کالاندولا

کالاندولا ،کالاندولا چیست،کالاندولا برای نوزاد،کالاندولا برای اگزما،کالاندولا و جوش صورت،کالاندولا برای صورت نوزاد،کالاندولا چیست،کالاندولا برای صورت،کالاندولا ایروکس،کالاندولا برای جوش،کالاندولا چیست،کرم کالاندولا چیست،پماد کالاندولا چیست؟،گیاه کالاندولا چیست،کالاندولا برای چیست،کالاندولا از چیست،کرم کالاندولا برای نوزاد،کرم کالاندولا برای نوزادا

کالاندولا

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد کالاندولا صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیردگیاه کالاندولا، بومی کشور مصر و خاورمیانه است که در مناطق معتدل سراسر دنیا نیز دیده می شود. این گل به رنگ های زرد، قرمز و نارنجی است و از آن برای درمان بیماری های زیادی استفاده می شود. در سایت «هلث نیوز» به بخشی از خواص آن اشاره شده است.

خواص کالاندولا

* نتایج بررسی ها نشان می دهد، مصرف کرم کالاندولا در دوران پرتودرمانی سرطان سینه، التهاب پوست را کاهش می دهد.* از این گیاه برای رفع ناراحتی معده، زخم معده، مشکل قاعدگی، عفونت چشم و التهاب استفاده می شود.* خاصیت ضدعفونی کننده دارد و هنگامی که روی محل گزیدگی زنبور مالیده شود، درد و ورم را کاهش می دهد.* از این گل برای درمان کچلی، ناراحتی مثانه و کلیه، وجود خون در ادرار و خون ریزی رحم استفاده می شود.* استفاده از کرم آن در بهبود بواسیر و جوش کودک موثر است.* این کرم برای پوست های چرب و آکنه دار مفید است.* گل های تازه این گیاه را که در آب ولرم خیس شده روزی یک بار به مدت ۱۰ دقیقه به طور مستقیم روی پوست قرار دهید.* برای رفع قرمزی پوست، با دم کرده این گل پوست را بشویید.* لوسیون تهیه شده از آن برای درمان پیچ خوردگی پا مفید است.* درد معده و یبوست را برطرف می کند.* زخم بستر، خشکی لب، زخم پا، کبودی و واریس را درمان می کند.* برگ های این گل منبع ویتامین C و فلاوانوئید است.* بهتر است زنان باردار و شیرده از این گیاه استفاده نکنند.

موارد مصرف کالانولا

پماد کالاندولا در درمان درماتیت‌های آلرژیک، پیشگیری و تسکین التهاب پوست بدن شیرخواران بر اثر تماس با ادرار، آزردگی‌های پوستی ناشی از خراش‌ها و بریدگی‌های سطحی، خشکی و ترک‌های پوست، گزیدگی حشرات، و درمان آفتاب‌سوختگی مصرف می‌شود؛ و همچنین برای درمان جوش‌های پوستی استفاده می‌شود.

مکانیزم اثر کالاندولا

فلاونوئیدهای موجود در گل‌همیشه بهار از آزادشدن هیستامین و تولید پروستاگلاندین‌ها جلوگیری می‌نمایند. ساپونین‌های گل همیشه بهار از آزاد شدن هیستامین، برادی کینین و بعضی از سایر واسطه‌های التهاب جلوگیری کرده و با کاهش نفوذپذیری مویرگ‌ها مانع تراوش پلاسما به فضای میان بافتی (کاهش ادم) شده، مهاجرت گلبول‌های سفید را به ناحیه ملتهب کاهش می‌دهند. کارتنوئیدهای گل همیشه بهار بخصوص بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A بوده و به‌اثرات ضدالتهاب فلاونوئیدها کمک می‌کنند. کاروتنوئیدها همچنین همراه با تانن موجود در گیاه ممکن است در پیشگیری و بهبود حالت قرمزی، ادم و درد ناشی از آفتاب سوختگی که در اثر اشعه ماوراء بنفش ایجاد می‌شود مؤثر باشند.

خواص پماد کالاندولا برای پوست

پماد کالاندولا در درجه اول برای درمان ناراحتی های پوست، کبودی، سوختگی و زخم های باز استفاده می شود. این پماد با خاصیت های فراوان، به رشد مویرگ کوچک جدید، که باعث بهبود گردش خون می شود، کمک فراوانی می کند و زخم های پوستی را التیام می بخشد. همچنین کالاندولا به ترمیم بافت پوست، برای زخم های باز و همچنین برای آسیب های بافت پوست، مانند آفتاب سوختگی، سرعت فراوانی برای بهبود این زخم ها و آسیب ها می بخشد. خواص درمانی این پماد به بهبود اگزما، درماتیت اطراف دهان و دیگر حساسیت های پوست، کمک فراوانی می کند. این پماد پر از فایده دارای اثر تسگین دهندگی و ضد خارش و ضد درد برای بافت های اطراف پوست را نیز دارد. این پماد برای درمان سرما زدگی جزئی نیز توصیه شده است.

موارد مصرف پماد کالاندولا

۱-درماتیت های آلرژیک و درماتیت ناشی از پرتودرمانی سرطان ها. ۲- سوختگی های ادراری نوزادان. ۳- آزردگی های جلدی ناشی از خراش ها و بریدگیهای سطحی. ۴- خشکی و ترک های پوست. ۵- گزیدگی حشرات. ۶- پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی

خواص کالاندولا برای نوزاد

پماد کالاندولا تسکین دهنده خوب برای پوست نوزاد، به ویژه در هنگام خشکی هوا، بسیار مناسب است. این پماد برای محافظت پوست های ظریف و تسکین دهنده پوست کودک می باشد. در هنگام عوض کردن پوشک و یا هنگام خشکی آن ناحیه، می توان از پماد کالاندولا برای رطوبت دهی استفاده شود. به طور کلی برای تسکین و تغذیه پوست های ظریف، مثل پوست کودک، مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزای پماد کالاندولا

پماد کالاندولا دارای ۲ درصد عصاره اختصاصی تهیه شده در دینه ایران از گلهای Calendula off. (حاوی کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها، ساپونوزیدها، کالندین، تانن، موسیلاژ و اسانس) ، موم طبیعی زنبور عسل و روغن گیاهی است. هر ۱۰۰ گرم پماد کالاندولا دارای حداقل ۳۵ میلی گرم فلاونویید بر مبنای روتین می باشد .

اثرات درمانی و فارماکولوژی پماد کالاندولا

فلاونوییدهای موجود در عصاره گیاه کالاندولا مانند آپی ژنین با بلوکه کردن مسیر آراشیدونیک اسید باعث مهار فسفولیپاز A و مهار مسیرهای سیکلواکسیژناز و لیپواکسیژناز شده و به این ترتیب اثر ضد التهابی خود را اعمال می کند . تری ترپنوییدهای موجود در این گیاه مانند فارادیول -۳ میریستیک اسید استر و فارادیول ۳-پالمتیک اسید استر و تاراگزاسترول دارای اثرات ضد التهاب و ادم موضعی بوده و این اثر قابل مقایسه با ایندومتاسین می باشد . کاروتنوییدهای کالاندولا مانند فلاوگزانتین و لوتئوگزانتین و لیکوپن با اثر آنتی اکسیدان خود باعث از بین بردن رادیکالهای آزاد شده و کمک به بهبود زخمها می کنند . همچنین این ترکیبات همراه با تانن موجود در گیاه در پیشگیری و بهبود حالت سرخی ، ورم و دردناشی از آفتاب سوختگی که در اثر اشعه ماورا بنفش ایجاد می شود ، موثر گزارش شده است . عصاره کالاندولا از طریق تنظیم فعالیت پیش التهابی سیتوکین ها و مهار آنزیم سیکلواکسیژناز به صورت موضعی پاسخ التهابی بعد از تروما را کاهش داده و از طرفی با افزایش کلاژن هیدروکسی پرولین و هگزوزامین موجب بهبود گرانولاسیون و بازسازی بافت آسیب دیده و بهبود زخم ها می شود .

خاصیت ضد التهابی کالاندولا

از جمله خواص پماد کالاندولا، خاصیت ضد التهابی آن برای تسکین درد عضلات، گرفتگی عضلات و رگ به رگ شدن، استفاده می شود. مطالعات فراوانی در این خصوص صورت گرفته است که در صورت بروز این مشکلات برای پوست و بدن، از این پماد معجزه گر استفاده شود.کالاندولا، پمادی پرکاربرد و مفید برای پوست همه افراد است. این پماد پر از خواص، علاوه بر زیبایی به تسکین و آرام بخشیدن پوست و دردهای عضلانی نیز کمک فراوانی می کند. در این مطلب ویژگی های و موارد مصرف پماد کالاندولا را بیان کردیم

دستور مصرف پماد کالاندولا

پماد کالاندولا از نظر کاهش شدت درماتیت ناشی از پرتودرمانی دارای اثر معادل کورتیکواستروییدها بوده و در عین حال فاقد عوارض جانبی دراز مدت آنها می باشد و می توان از کالاندولا جهت پیشگیری از درماتیت حاد ناشی از اشعه درمانی استفاده کرد . پس از تمیز کردن پوست، مقدار کافی از پماد، روزی چند بار بر روی پوست مالیده شود.

اثرات کالاندولا چیست؟

شکاف مقعد ( شقاق مقعد ) .تحقیقات اولیه نشان می دهد که که کالاندولا در منطقه آسیب دیده ممکن است درد در افراد مبتلا به شکاف مقعد که به درمان با حمام سیتز و داروی نیفدیپین جواب نمی دهد را کاهش می دهد. راش پوشک. تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از پماد کالاندولا 1.5٪ روی پوست به مدت 10 روز راش پوشک نسبت به ژل آلوئه را بهبود می بخشد. عفونت گوش (اوتیت میانی). تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از یک محصول Otikon Otic حاوی ( مولئین، سیر، بهار و مخمر سنت جان ) بر روی گوش به مدت 3 روز، درد گوش در کودکان و نوجوانان مبتلا به عفونت گوش را کاهش می دهد. التهاب پوست به علت پرتو درمانی ( پرتودرمانی برای درماتیت ). تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از پماد کالاندولا بر روی پوست ممکن است درماتیت در اثر تابش و اشعه درمانی در افراد با سرطان پستان را کاهش دهد. نازک شدن دیواره واژن ( آتروفی واژن ). تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از ژل خاص (Estromineral Gel, Rottapharm-Madaus ) شامل کالاندولا، لاکتوباسیلوس اسپرونژنوس، ایزوفلاونها و اسید لاکتیک به داخل مهبل ( واژن ) به مدت 4 هفته علائم آتروفی واژن مانند خارش مهبل، سوزش، خشکی و درد در طول مقاربت کاهش می دهد. زخم پا. تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از پماد کالاندولای 7.5 درصد روی پوست سرعت بهبودی زخم پای ناشی از گردش خون ضعیف را افزایش می دهد.

نکاتی در مورد مصرف پماد کالاندولا

* نتایج بررسی ها نشان می دهد، مصرف کرم کالاندولا در دوران پرتودرمانی سرطان سینه، التهاب پوست را کاهش می دهد. * از این گیاه برای رفع ناراحتی معده، زخم معده، مشکل قاعدگی، عفونت چشم و التهاب استفاده می شود. * خاصیت ضدعفونی کننده دارد و هنگامی که روی محل گزیدگی زنبور مالیده شود، درد و ورم را کاهش می دهد. * از این گل برای درمان کچلی، ناراحتی مثانه و کلیه، وجود خون در ادرار و خون ریزی رحم استفاده می شود. * استفاده از کرم آن در بهبود بواسیر و جوش کودک موثر است. * این کرم برای پوست های چرب و آکنه دار مفید است. * گل های تازه این گیاه را که در آب ولرم خیس شده روزی یک بار به مدت ۱۰ دقیقه به طور مستقیم روی پوست قرار دهید. * برای رفع قرمزی پوست، با دم کرده این گل پوست را بشویید. * لوسیون تهیه شده از آن برای درمان پیچ خوردگی پا مفید است. * درد معده و یبوست را برطرف می کند. * زخم بستر، خشکی لب، زخم پا، کبودی و واریس را درمان می کند. * برگ های این گل منبع ویتامین C و فلاوانوئید است. * بهتر است زنان باردار و شیرده از این گیاه استفاده نکنند.

دوز مجاز استفاده کالاندولا چقدر است

دوز مناسب کالاندولا بستگی به عوامل مختلفی از جمله سن ، سلامت و چندین شرایط دیگر دارد تا این زمان اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده مناسب از دوز برای کالاندولا وجود ندارد به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوماً ایمن نیست و دوز می تواند مهم باشد لازم است تا دستورالعمل های مربوطه بر روی برچسب محصول را مطالعه و قبل از استفاده با داروساز یا پزشک خود مشورت کنید.

ویژگی های عصاره کالاندولا

گیاه همیشه بهار دارای ویتامین هایی از جمله ویتامین های E و A می باشد. این گیاه پر فایده برای التهابات پوستی و خارش های ناشی از استفاده نا مناسب از مواد شوینده و گزیدگی حشرات مفید است. از عصاره این گیاه در صنعت دارویی و آرایشی بهداشتی نیز استفاده می شود. از دیگر ویژگی های این گل که با دو نام کالاندولا و همیشه بهار معرفی می شود می توان به کاهش التهابات پوستی ناشی از اگزما نیز اشاره کرد. همچنین متخصصین پوست و سلامت بر این اعتقاد هستند که یکی از مهم ترین فواید این گیاه پیشگیری از سرطان پوست می باشد. در صنعت دارویی نیز از عصاره این گیاه برای درمان و مسکن سوزش و خارش های ناشی از سوختگی، گزیدگی حشرات و التهابات پوستی استفاده می شود. به عبارت بهتر مهم ترین ویژگی این گیاه که آن را از سایر گیاه ها متفاوت ساخته است، داشتن خاصیت ضد التهابی آن می باشد. همچنین از عصاره این گیاه برای التیام موضعی جوش های دست و صورت نیز استفاده می شود. از دیگر فواید این گیاه می توان به خاصیت التیام بخشی به سوزش پای نوزادان به علت ادرار اشاره کرد. به جز مصارف آرایشی بهداشتی گل همیشه بهار برای مصارف خوراکی و غذایی نیز استفاده می شود. از دمنوش این گیاه به منظور رفع استرس و ایجاد آرامش، رفع خستگی و تسکین گلودرد و التهابات آن نیز استفاده می شود. نکته قابل ملاحظه ای که می بایست در مورد این گیاه به آن اشاره کرد، عدم استفاده خوراکی بانوان باردار از این گیاه است. زیرا این گیاه می تواند باعث حساسیت هایی برای مادر و جنین شود که در دوران بارداری به آنها آسیب وارد نماید.

بیشتر بخوانید : گل همیشه بهار

لب شکری

لب شکری

لب شکری ،لب شکری چیست،لب شکری بعد از عمل،لب شکری+علت،لب شکری ارثی است؟،لب شکری شدن جنین،لب شکری در سونوگرافی،لب شکری در نوزادان،لب شکری جنین،لب شکری+درمان،بیماری لب شکری چیست،جنین لب شکری چیست،نوزاد لب شکری چیست،لب شکری از چیست،عوامل لب شکری چیست،علت ایجاد لب شکری چیست

لب شکری

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد بیماری لب شکری صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.لَب‌شِکَری یا لَبِ شکافته، یکی از نواقص زایشی بدن است. در این حالت بخشی از لب نوزاد باز می‌ماند و گوشت آن رشد کافی نداشته‌است. حالت لب‌شکری ممکن است هم‌زمان با کام شکافته رخ بدهد. در حالت کام شکافته، بخش‌های چپ و راست سخت‌کام پیوستگی ندارند. کام‌ها یا لب‌های شکافته در هر ۶۰۰ تا ۸۰۰ زایمان رخ می‌دهد و امروزه می‌توان با جراحی سریع پس از زایمان آن را رفع کرد. در زبان فارسی حالت لب‌شکری را با نام‌های خرگوش‌لب، شکافته‌لب، لب‌چاک، چهارلب، سه‌لبه، سه‌لنج، کفیده‌لب، و شکرلب نیز می‌نامیدند.

لب شکری چیست

لَب شِکَری یا لَبِ شکافته، یکی از نواقص زایشی بدن است. در این حالت بخشی از لب نوزاد باز می ماند و گوشت آن رشد کافی نداشته است.لب شکری حالت لب شکری ممکن است هم زمان با کام شکافته رخ بدهد. در حالت کام شکافته، بخش های چپ و راست سخت کام پیوستگی ندارند. کام ها یا لب های شکافته در هر 600 تا 800 زایمان رخ می دهد و امروزه می توان با جراحی سریع پس از زایمان آن را رفع کرد. در زبان فارسی حالت لب شکری را با نام های خرگوش لب، شکافته لب، لب چاک، چهارلب، سه لبه، سه لنج، کفیده لب، و شکرلب نیز می نامیدند طبق آمارهای بین المللی، شکاف لب یا لب شکری در پسرها بیشتر دیده می شود ولی در بررسی هایی که در ایران انجام شد شیوع آن در دخترها کمی بیشتر بود. در اغلب موارد شکاف لب به صورت یکطرفه است ولی گاهی به صورت دوطرفه دیده می شود.

نقص لب شکری

لب شکری یک نقص مادرزادی قابل درمان است. این نقص زمانی رخ می دهد که در هنگام رشد جنین، بافت های فک فوقانی و بینی آنگونه که باید رشد نمی کنند. این حالت باعث به وجود آمدن شکافی در لب بالایی و گاها کام می شود که به آن لب شکری می گویند. لب شکری معمولا موجب اختلال در سلامت فرد نمی شود و می توان به کمک عمل جراحی مشکل را رفع و وضعیت ظاهری فرد مبتلا را بهبود داد.

عوامل لب شکری

• ارث

• محیط

• سیگاری یا الکلی بودن والدین

دیابت مادران

• کمبود فولیک اسید

• خود درمانی مادران هنگام بارداری از علل این ضایعه است.

لب شکری و سیگار

لب شکری شدن نوزادان نتیجه ی سیگاری بودن مادران است. یکی از پزشکان با بیان اینکه سیگار نه تنها سلامت عمومی بدن بلکه حتی سلامت دهان و دندان را به مخاطره می‌اندازد، گفت: استعمال سیگار، سلامت افراد سالم را تهدید و بیماری افراد مبتلا را تشدید می‌کند. همچنین سیگار در ابعاد دیگری به اقتصاد سلامت فرد، اقتصاد جامعه و سلامت جامعه آسیب وارد می‌کند. ایشان با بیان اینکه امروزه در دنیا ثابت شده که مطب‌های دندانپزشکی محلی مناسب برای توجیه و مشاوره بیماران دندانپزشکی برای ترک استعمال دخانیات است، گفت: طی دو سال متوالی کارگاه‌هایی در این زمینه داشته‌ایم. وی با اشاره به این که دراین سمینار، دندانپزشکان برای ارایه مشاوره به مراجعان برای ترک سیگار آموزش می‌بینند، گفت: دو بخش نیکوتین و سموم دود سیگار برای سلامت مضر است و اثر سموم دود سیگار درازمدت است. دبیرعلمی سومین سمینار ملاحظات دندانپزشکی در بیماران خاص نوپدید و بازپدید با اشاره به پروسه طبیعی بودن سلول سازی روزانه، گفت: براساس دستورالعمل ژن‌ها چهار اسید آمینه متوالی در کنار هم قرار می‌گیرند. با تغییر توالی هر یک از اسیدآمینه‌ها بر اثر دود سیگار، موتاسیون رخ می‌دهد که می‌تواند در نسل‌ اول و یا نسل‌های بعدی تظاهر کند. این پزشک، بروز عارضه لب شکری در نوزادان را از عوارض استعمال دخانیات مادران در دوران بارداری برشمرد و افزود: جنین مادران سیگاری هم سیگار می‌کشند و تاکنون 20 هزار فرد مبتلا به لب شکری در کشور وجود دارد که ترمیم آن هزینه‌های فراوانی را در پی دارد.

علت لب شکری

متخصصان هنوز در مورد علل بروز لب شکری مطمئن نیستند. اما موارد زیر می تواند خطر بروز لب شکری در نوزاد شما را بیشتر کند: استفاده از برخی دارو های خاص در هنگام بارداری مصرف الکل و مواد مخدر در هنگام بارداری سیگار کشیدن و یا قرار گرفتن مداوم در معرض دود سیگار (مثلا سیگاری بودن همسر) در هنگام بارداری قرار گرفتن در معرض تشعشعات و یا عفونت ها در دوران بارداری وجود سابقه خانوادگی در خانواده پدر یا مادر به یاد داشته باشید که تلاش برای حفظ سلامت فرد باردار، قبل و در هنگام بارداری می تواند نقش مهمی در سلامتی نوزاد داشته باشد. بهتر است افرادی که سابقه خانوادگی لب شکری دارند قبل از اقدام به بارداری، آزمایش ژنتیک بدهند. آزمایش ژنتیک می تواند میزان احتمال ابتلای نوزاد شما به لب شکری را مشخص کند.

انواع لب شکری

1ـ هم لب و هم کام دچار شکاف هستند. بیش از نیمی از شکاف‌ها از این نوع هستند. این نوع شکاف در پسر بچه‌ها شایع‌تر است. حدود 13 درصد مبتلایان به این نوع شکاف به سایر ناهنجاری‌های مادرزادی نیز مبتلا هستند. 2 ـ فقط کام شکاف دارد. یک‌ سوم شکاف‌ها از این نوع هستند و بیشتر در دختر بچه‌ها دیده می‌شود. 3 ـ فقط لب شکاف دارد. حدود یک ‌پنجم مبتلایان به شکاف را شامل می‌شود.

علت ها و دلایل لب شکری

شکاف یا جدا شدن لب بالایی و یا سقف دهان، عارضه‌ای است که در مراحل اولیه تشکیل و رشد کودک در مرحله جنینی اتفاق می‌افتد. در زمان رشد و نمو اولیه جنین ممکن است بعضی از اجزای لب بالایی و سقف دهان او نتواند به شکل مناسبی تشکیل شود که منجر به بروز عارضه مادرزادی به صورت شکاف لب یا شکاف کام خواهد شد. عمل ترمیم لب شکری و شکاف کام یک نوع عمل جراحی است که برای تصحیح شکل ناقص و غیر طبیعی لب و کام نوزاد انجام می‌گیرد و هدف آن هم بازیابی عملکرد این اعضاء و هم اصلاح وضعیت ظاهری آنها به منظور رفع مشکلات زیبایی می‌باشد. اغلب موارد شکاف لب و کام را می‌توان با استفاده از فنون پیشرفته و تخصصی جراحی پلاستیک درمان نمود و توانایی غذا خوردن، صحبت کردن، شنیدن و نفس کشیدن طبیعی را به کودک باز گرداند و داشتن ظاهر و عملکرد طبیعی‌تر این اجزاء در نوزاد را امکانپذیر نمود.

معرفی لب شکری

شکاف کام یکی از متداول‌ترین نقایص مادرزادی عمده در انسان است. در سفیدپوستان شکاف کام همراه با شکاف لب، شیوعی معادل یک در هر هفتصد تا هزار تولد دارد. شکاف کامل لب به داخل سوراخ بینی گسترش می‌یابد و استخوان آلویول را درگیر می‌کند و تعداد دندان‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. گاهی اوقات نداشتن بعضی از جوانه‌های دندانی یا داشتن دندان‌های اضافی مشاهده می‌شود.

درمان بیماری لب شکری

شکاف لب و کام از شایع‌ترین نقایص دهانی- صورتی است که مورد توجه محققان قرار گرفته‌است. درمان شکاف لب همراه با شکاف کام یا بدون آن، انجام جراحی‌های متعدد، گفتار درمانی و درمان‌های ارتودنسی و دندانی را بخصوص در ۱۸ سال اولیه عمر می‌طلبد. ارائه اطلاعات لازم به والدین این کودکان و انجام درمان‌های پزشکی– دندانپزشکی به هنگام، می‌تواند در بهبود وضعیت بسیار مؤثر باشد. دندانپزشک کودکان، متخصصین ارتودنسی و جراحان فک و صورت مسئول مستقیم مراقبت‌های دندانی- فکی این بیماران می‌باشند. رابطه قوی بین تعداد و شدت مشکلات دندانی با نوع و شدت شکاف وجود دارد. مراقبت‌های دندانی پیشگیری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اکلوژن دندانی دست نخورده کودک، بخصوص در ناحیه شکاف، پایه‌ای برای درمان‌های ارتودنسی و جراحی بعدی محسوب می‌گردد.

لب شکری و ویتامین A

جذب متعادل ویتامین A در دوران بارداری می‌تواند خطر ابتلا به شکاف کام و لب را کاهش دهد. نوزادان مادرانی که در دوران بارداری مکملات ویتامین A را بسیار مصرف می‌کنند نسبت به نوزادان دیگر حدود ۵۰ درصد کمتر در خطر ابتلا به شکاف کام یا لب شکری قرار دارند. محققان طی مطالعاتی بر روی ۵۳۵ زن باردار دریافتند زنانی که روزانه حدود ۸/۳ میلی گرم مکمل‌های ویتامین A را مصرف می‌کنند خطر تولد نوزادانی با مشکل شکاف کام و لب در آنان بسیار کاهش می‌یابد.

عوامل پیدایش شکاف در بیماری لب شکری

این یک بیماری ارثی وابسته به کروموزوم X می‌باشد و تقریباً از هر ۷۰۰ تولد یک نفر مبتلا به لب‌شکری یا شکاف کام یا هر دو می‌باشد همچنین در پیدایش شکافهای دهانی عوامل ارثی و محیطی دخیل هستند که شدت و مدت عمل فاکتورهای محیطی مهمتر از نوع بخصوصی از آنها است. عوامل محیطی مثل تماس با مواد سمی از جمله مصرف الکل و کوکائین در حاملگی و سندرم های ژنتیکی در پیدایش شکاف دخیل هستند.

عوارض شکاف در بیماری لب شکری

بستگی به میزان و محل شکاف کام یا لب عوارض آن نیز فرق می کند. به طور کلی یک یا چند یا تمام عوارض زیر ممکن است روی دهد: تنفس: ناهنجاری فک و کام باعث مشکل تنفسی می شود. درمان شامل جراحی و بکارگیری پروتزهای دهانی است. تغذیه: تغذیۀ نوزادان مبتلا به شکاف نیز با مشکلاتی روبروست. همکاری متخصص تغذیه و گفتار درمانی ممکن است سودمند باشد. دستگاههای ویژه ای نیز به منظور تغذیه نوزاد در دسترس هستند.عفونت های گوش و کاهش شنوایی: هر ناهنجار ی دستگاه تنفسی فوقانی می‌تواند عملکرد شیپور استاش را مختل کند و احتمال تجمع مایع در گوش میانی را افزایش دهد. این امر شانس عفونت گوش میانی را زیاد می کند. کاهش شنوایی نیز نتیجۀ عفونت های مکرر گوش میانی است. برای اصلاح این مشکل متخصص گوش و حلق و بینی از وی تی یا گرومت استفاده خواهد کرد. تأخیر در تکلم : برای اینکه کودک بتواند بدرستی صدا و کلمات واضحی راتولید کند رشد و تکامل طبیعی لب و کام ضروری است. می توان باعمل جراحی شکاف را ترمیم کرده و با گفتار درمانی به تکامل گفتار ی کودک کمک نمود. مشکلات دندانی: گاهی شکاف شامل لثه و فک نیز می‌شود و این امر بر رشد صحیح دندانها و فک تأثیر می گذارد. دندانپزشک اطفال یا متخصص ارتودنسی می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

تغذیه نوزادان مبتلا به لب شکری

تغذیه نوزادان مبتلا به شکاف نیز با مشکلاتی روبه رو است. همکاری متخصص تغذیه و گفتار درمانی ممکن است سودمند باشد. دستگاه های ویژه ای نیز به منظور تغذیه نوزاد در دسترس هستند.

عفونت های گوش و کاهش شنوایی در کودکان لب شکری

هر ناهنجاری دستگاه تنفسی فوقانی می تواند عملکرد شیپور استاش (در گوش) را مختل کند و احتمال تجمع مایع در گوش میانی را افزایش دهد. این امر احتمال عفونت گوش میانی را زیاد می کند. کاهش شنوایی نیز نتیجه عفونت های مکرر گوش میانی است. برای اصلاح این مشکل متخصص گوش و حلق و بینی از وی تی یا گرومت استفاده خواهد کرد.

تشخیص لب شکری

معمولا لب شکری بعد از تولد نوزاد تشخیص داده می شود. در اولین معایناتی که پزشک روی نوزاد انجام می دهد، لب ها و کام نوزاد معاینه شده و در صورت وجود شکاف، تشخیص داده می شود. گاهی مواقع لب شکری در یک سونوگرافی قبل از تولد نوزاد و در دوران بارداری مشاهده و تشخیص داده می شود. البته به یاد داشته باشید که سونوگرافی همیشه قادر به تشخیص مشکل نبوده و از این رو پزشکان برای تشخیص زودهنگام لب شکری بر سونوگرافی تکیه نمی کنند.

درمان لب شکری

بیماری لب شکری را می توان با عمل جراحی درمان کرد عمل جراحی می تواند مشکل لب شکری را برطرف کند. هرچند می توان در همان روزهای نخستین زندگی شکاف لب را ترمیم کرد ولی اغلب توصیه می شود که ترمیم اولیه شکاف لب در سن سه ماهگی صورت گیرد. در این سن شیرخوار وضعیت جسمی مناسبتری برای انجام جراحی دارد. در ترمیم شکاف لب یا لب شکری، می توان اقدامات اولیه ای را برای اصلاح بدشکلی ایجاد شده در بینی انجام داد. که این کار می تواند نتیجه جراحی بعدی را بهبود بخشد.

کودک لب شکری در منزل

با بزرگتر شدن نوزاد شما، باید مراقب موارد خاصی مانند مشکلات گفتاری و یا رشد دندان های کودکتان باشید. همچنین اگر کودکتان نسبت به مشکلی که دارد احساس نگرانی و یا ناراحتی می کند، از او حمایت کنید و به او در کسب اعتماد به نفس بیشتر کمک کنید. در مواردی که کودک شما به شکاف کام مبتلا است، ممکن است مراقبت از کودکتان نیاز به صبر و صرف زمان بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید : سرطان لب و علایم آن ♥ سرطان دهان چیست ♥ آبسه دهان چیست ♥ آفت دهان همراه با تب

عفونت دندان

عفونت دندان

عفونت دندان ,عفونت دندان عصب کشی شده,عفونت دندان عقل,عفونت دندان آنتی بیوتیک,عفونت دندان کشیده شده,عفونت دندان در بارداری,عفونت دندان روکش شده,عفونت دندان در دوران بارداری,عفونت دندان و لثه,عفونت دندان بعد از کشیدن,عفونت دندان عصب کشی شده بعد از چند سال

عفونت دندان

توضیحاتی در مورد عفونت دندان

عفونت دندان با ورم روی لثه(آبسه) و در موارد شدیدتر ،ورم روی صورت مشخص می شود.ممکن است باعث بروز تب و احساس بی حالی هم بشود.هنگام وجود عفونت به هیچ وجه ناحیه را گرم نکنید.کمپرس گرم باعث گسترش عفونت می گردد. همین طور کمپرس سرد، گرچه بی ضرر است اما کمکی نمی کند. وقتی محل عفونت و ورم آن محدود و به اندازه یک برآمدگی کوچک روی لثه ی دندان مربوط شد، باید هرچه سریعتر و قبل از این که دوباره گسترده شود، با مراجعه به دندانپزشک درمان لازم را انجام داد.

عفونت دندان

یکی از مهمترین مسایل در درمان عفونت های دندان یافتن علت آنهاست، در اکتز مواقع دندان پوسیده ای که مدت ها درمان نشده است میتواند علت عفونت باشد. در برخی موارد دندان عقل پنهان در لثه و یا گاهی اوقات دندان ترک خورده به علت یک ضربه شدید میتواند باعث ایجاد عفونت شود.با توجه به رشد روز افزون دندانپزشکی درمان های کامل و جامعی برای عفونت دندان وجود دارد. همچنین درمان های خانگی نیز میتواند کمک بزرگی برای درمان عفونت دندان نماید.بعضی درمان های خانگی مانند قرار دادن میخک، سیر و روغن در دهان، میتوانند در درمان عفونت های دندان بسیار موثر باشند و باعث کاهش التهاب و عفونت دندان شوند. معمولا عفونت دندان بر اثر عفونت های باکتریایی به وجود م آید، لازم به ذکر است که هر ناحیه از دهان میتواند مستعد عفونت باشد، علایم عفونت دندان، علایمی مانند دندان درد، تب کردن، تورم صورت و گردن و بوی بد دهان و غیره میباشد. عفونت‌های دندانی در اکثر موارد در نوک ریشه دندان متمرکز می‌مانند، اما در بعضی موارد به بافت‌های اطراف پخش می‌شوند. متمرکز یا پخش شدن عفونت تا حد زیادی وابسته به مقاومت شخص و قدرت باکتری دارد. در موارد که مقاومت بدن شخص کم شده است، برای مثال افرادی که دچار بیماری دیابت (کنترل نشده) هستند، عفونت به سرعت منتشر میشود و به نسوج اطراف پخش میشود. عفونت دندان میتواند باعث ایجاد شرایطی دردناک شود، درصورت عدم درمان، این عارضه میتواند به نواحی دیگر بدن نیز منتقل شود و نواحی دیگر را دچار عفونت کند. این عفونت ها میتواند باعث ایجاد عفونت های جدی در فک، قلب، ریه و حتی مغز شود. از این رو عفونت دندان باید بدون فوت وقت توسط دندانپزشک معالجه شود، با توجه به میزان و نوع عفونت میتوان با مصرف مقدار مناسب آنتی بیوتیک به درمان آن پرداخت

درمان عفونت دندان

هدف اصلی از درمان، خارج کردن منبع عفونت است. کشیدن دندان یکی از ساده ترین راه های از بین بردن عفونت دندانی است، اما همیشه کشیدن دندان آخرین انتخاب است. در صورت تشکیل شدن آبسه، خالی کردن آبسه و تخلیه چرک ضروری خواهد بود. گاهی برای خالی کردن آبسه نیاز به عصب کشی دندان است. بالا بردن قدرت دفاعی بیمار بخش بعدی درمان است که معمولا با استفاده از آنتی بیوتیک ها، استراحت، دارو های مسکن و دهان شویه مناسب میتوان مقاومت شخص را افزایش داد. برای درمان عفونت دندان میبایست به دندان پزشک مراجعه کنید، تشخیص عفونت دندان برای دندانپزشک بسیار ساده است، اما برای مشخص شدن محل دقیق عفونت نیاز به تست اشعه میباشد. شست وشوی دهان با آب گرم ومحلول نمک قبل از مراجعه به دندانپزشک توصیه میشود.چیزی که خیلی گرم یا خیلی سرد باشد نخورید و نیاشامید. اطراف دندان آسیب‌دیده را نخ دندان نکشید. شما می‌تواند برای خوردن از طرف دیگر دهانتان که سالم است استفاده کنید از مسواک نرم استفاده کنید. سیر دارای عناصر ضد تورمی و آنتی‌بیوتیکی است. میخک خاصیت ضد قارچی، آنتی‌بیوتیک، ضدعفونی‌کنندگی و ضد درد دارد. این ادویه حاوی آنتی‌اکسیدان و مواد غذایی دیگر مانند منگنز، امگا 3 و فیبر است. به این ترتیب میخک تسکین‌دهنده درد، کاهش‌دهنده تورم و از بین برنده عفونت دندان است.

آنتی بیوتیک برای عفونت دندان

داروهای آنتی بیوتیک فقط برای محدود کردن عفونت و کاهش درد و عوارض آن مفید هستند و هیچوقت عفونت دندان را درمان قطعی نمی کنند. تا هنگامی که علت ایجاد عفونت که در داخل دندان است مشخص و برطرف نشود،عفونت به شکل مزمن ادامه خواهد داشت.

عفونت دندان عصب کشی شده

عصب کشی دندان درمانی غیر قابل پیش بینی است و احتمال درد و عفونت دندان بعد از عصب کشی و متعاقب آن کشیدن دندان وجود دارد. در صورتیکه مقدار عفونت دندان کم بوده و ریشه دندان را درگیر نکرده باشد و فقط مربوط به استخوان و لثه اطراف دندان باشد. بعد از استفاده ی داروهای ضد عفونت مشکل برطرف می شود. یکی از علل عفونت و تورم بعد از عصب کشی ، نفوذ مواد ریز شده باقیمانده عصب در هنگام عصب کشی به نوک ریشه دندان و داخل بافت دور دندان است که معمولاً غیر قابل پیشگیری است، و در صورتیکه مقاومت بدن مناسب باشد سریع این مواد جذب و درد وعفونت بر طرف خواهد شد . یکی دیگر از علل عفونت و درد بعد از عصب کشی وجود ضایعه و عفونت در استخوان و لثه اطراف دندان عصب کشی شده است، ترشحات این عفونت معمولاً قبل از عصب کشی از طریق حفره موجود در پوسیدگی دندان خارج شده و به همین دلیل این عفونت قبل از عصب کشی خود را نشان نمی دهد و بعد از عصب کشی و بسته شدن راه خروجی ترشحات عفونت، این ترشحات در جستجوی راهی برای خروج بوده که ایجاد فشار در نوک ریشه دندان شده و باعث تورم و درد می شود.

درمان خانگی عفونت دندان

مصرف داروهای گیاهی تاثیرات خیلی کمی برای کاهش درد و بهبود دندان دارند اما اگر به صورت خوراکی مصرف شود تا مدتی درد را کاهش می دهد. استفاده از آب نمک و یا سرم نمکی در زمان درد باعث ضدعفونی کردن، کاهش محلول التهاب و آلودگی داخل دهان و دندان می شود. زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند. شما می توانید هر کدام از این دو ادویه را به طور جداگانه مورد استفاده قرار دهید، چراکه هر دوی این مسکن ها، پیام تسکین درد را به مغز می فرستند. اما برای گرفتن نتیجه بهتر، می توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید. میتوانید از این روش استفاده کنید: میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک سس بسازید. توپ کوچکی از پنبه درست کنید و به میزان کافی به سس مورد نظر آغشته اش کنید. بعد هم آن را درست روی دندان تان (جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند) بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا حداقل تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهان تان خارج نکنید.

آموکسی سیلین برای عفونت دندان

آموکسی سیلین یک داروی پر مصرف در ایران می باشد که برای درمان عفونت های باکتریال تجویز می شود. بطور دقیق این دارو برای درمان عفونت های قفسه ی سینه و سینوس، عفونت ادراری و برخی عفونت های دندانی تجویز می شود.همچنین ممکن است جهت پیشگیری از برخی عفونت ها تجویز شود. این دارو که از دسته ی پنی سیلین ها می باشد، با از بین بردن برخی باکتری ها می تواند عفونت های ناشی از آن ها را درمان نماید. آموکسی سیلین یکی از داروهای رژیم درمانی عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری در دستگاه گوارش که بیشتر در افراد با زخم های گوارشی دیده می شود نیز می باشد. این دارو بصورت کپسول ، سوسپانسیون خوراکی،قرص خوراکی و قرص جویدنی در ایران تولید می گردد

داروی عفونت دندان

داروهای ضد درد و مسکن: ۱-یک کدام از کپسولهای : -novafen –gelofen -acifen -megafen -mefenamic acid هر ۴-۶ ساعت یکبار میل شود. ۲-ژل dentafort روی یک گلوله پنبه کوچک مالیده و در حفره دندان دردناک گذاشته شود .

عوارض عفونت دندان

حفره خشک یک عارضه متداول پس از کشیدن دندان است و زمانی اتفاق می افتد که در حفره لخته خون نتواند تشکیل شود یا لخته ای که تشکیل شده، کنده شود. این اتفاق موجب میشود استخوان پشتیبان و عصبها در معرض هوا و غذا قرار بگیرند. اغلب حفره خشک کاملا دردناک است و دو تا پنج روز پس از کشیدن دندان اتفاق می افتد و میتواند بوی بد یا طعم بد دهان را ایجاد کند. اگر یکی از دندانهای بالایی کشیده شود، سوراخی ممکن است در یکی از نواحی سینوس تشکیل شود. معمولا این حالت خود به سرعت بهبود می یابد اما اگر چنین نشود ممکن است لازم باشد دوباره به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر دندانی در فک مقابل وجود نداشته باشد، حفره دندانِ کشیده به مرور زمان جا به جا میشود و احتمالا ریشه نمایان شده و به تغییرات دما حساس میشود. به ویژه زمانی که چند دندان کشیده شده باشند، مشکل بلند مدت محتمل دیگر نازک شدن استخوان فک است که در نتیجه این اتفاق، آسانتر می شکند.

عفونت دندان عقل

آبسه دندان در صورتی به وجود می آید که اگر پالپ دندان پس از عفونت به وجود آمده نتواند از شرایط خود دفاع کند احتمال پدید آمدن آبسه دندانی در نوک ریشه دندان زیاد می شود. این عفونت خود را از نوک ریشه دندان به قسمت لثه ها می رساند و باعث به وجود آمدن تورم می شود که در این حالت درمان کمی مشکل است و حتی در بعضی مواقع پیش می آید که دندان نیاز به کشیدن دارد. با این وجود برای کاهش درد می توانید از این روش ها استفاده کنید. عصاره گل رز را با آب تازه لیموترش ترکیب کنید . سپس این ترکیب را برای چند دقیقه در دهانتان نگه دارید و در نهایت آن را تف کنید. حداقل روزی 3 بار این عمل را تکرار کنید تا کم کم نتیجه را ببینید. همچنین برای درمان عفونت دندان آب لیموی تازه و آب ولرم را روزی 2 بار غرغره کنید. این کار هم ورم را کاهش داده و هم بوی بد دهان را از بین می برد. همچنین با گذاشتن ضماد زنجبیل و نمک بر روی لثه آن را تسکین دهید. برای درمان عفونت دندان و درمان آبسه دندان روزی سه حبه سیر را حرد کنید تا به اندازه ماش شود. انگاه هر حبه را با یک لیوان آب یا آب عسل بخورید. این کار باعث کاهش کلسترول هم می شود.

عفونت دندان آنتی بیوتیک

داروهای مؤثر بر عفونت دندان (آنتی بیوتیک): خوراکی: روش اول : ۲۴ عدد کپسول amoxicilline 500 mg هر ۸ ساعت ۱ عدد به همراه ۲۴ عددقرص metronidazole 250 mg هر ۶ ساعت ۱ عدد . روش دوم :۱۰ عدد کپسول cefixime 400 mg روز اول هر ۱۲ ساعت ۱ عدد و از روز دوم هر ۲۴ ساعت ۱ عدد. روش سوم : ۲۴ عدد کپسول clindamaycine 150 mg هر ۶ ساعت ۱ عدد به همراه ۲۴ عدد قرص metronidazole 250 mg هر ۶ ساعت ۱ عدد . تزریقی : آمپول penicilline 800000 تعداد ۴ عدد هر ۱۲ ساعت ۱ بار عضلانی واگر حساسیت به پنیسیلین وجود دارد، آمپول clindamaycine 150 mg به تعداد۴ عدد هر ۱۲ ساعت ۱ عد عضلانی.

عفونت دندان کشیده شده

عفونت اگر چه نادر است اما گهگاهی اتفاق می افتد. دندانپزشک اگر متوجه شود خطر عفونت در شما وجود دارد، ممکن است پیش و پس از کشیدن دندان آنتی بیوتیک برایتان تجویز کند. کشیدن ناقص دندان به صورتی که ریشه دندان در فک باقی مانده است. دندانپزشک شما معمولا ریشه دندان را میکشد تا از عفونت جلوگیری کند اما گاهی اوقات بر جای گذاشتن رأس کوچک ریشه، خطر کمتری دارد.

عفونت دندان در بارداری

درمان دندان درد در دوران بارداری محدودیت های خاص خود را دارد . چون دارو به جنین ممکن است اسیب برساند . نگرانی اصلی در این زمینه مربوط به رادیولوژی، مواد بی حسی و داروهای تجویز شده برای خلاص شدن از دندان درد در بارداری است. شما باید همواره دندان پزشک را از باردار بودن خود مطلع کنید تا به این ترتیب مطمئن شوید در طول درمان هیچ چیز بر بارداری شما تاثیر منفی نمی گذارد.

عفونت دندان در دوران بارداری

درمان دندان درد در دوران بارداری راههای مختلفی دارد . در دوران بارداری خانم ها اجازه ندارند هر نو ع دارویی را مصرف کنند . چون ممکن است برای جنین مشکل ساز شوند . اما بالاخره راه درمان دندان درد در دوران بارداری چیست ؟ دندان پزشکان و دکترها پیشنهاد می کنند که مشکلات سلامتی دندان می بایست حتی در طول دوره بارداری نیز درمان شوند، اما برای انجام این کار نیاز به در نظر گرفتن برخی ملاحظات برای مراقبت از وضعیت مادر و جنین وجود دارد. دندان پزشک دوز داروی بی حسی را در سطح حداقل انتخاب می کند تا به این ترتیب از راحتی شما در طول درمان و نیز حفاظت از جنین مطمئن شود.

بیشتر بخوانید : جرم دندان چگونه از بین میرود ♥ سیاهی دندان با قطره آهن ♥ دندان درد در بارداری و درمان ♥ سفیدی دندان با پوست موز ♥ آبسه دندان عصب کشی شده

خواص خیار چنبر بزرگ برای نوزاد چه خاصیتی دارد

خواص خیار چنبر بزرگ برای نوزاد چه خاصیتی دارد

خواص خیار چنبر بزرگ برای نوزاد چه خاصیتی دارد در سایت جسارت

خیار چنبر با شکل متفاوتی که دارد بسیار خوشمزه است.لازم به ذکر است که این خیار از دسته میوه هایی که استفاده از آن به نسبت خیار بوته ای کمتر است. اما خوردن آن خالی از فایده نمی باشد.خیار چنبر یا خیار زه دارای خواص بسیاری می باشد این خیار خیلی خوشمزه است ما امروز قصد داریم تا خواص خیار چنبر را برای شما دوستان عزیز توضیح دهیم.خیار چنبر یا چمبر یا خیارشنگ میوه‌ای است شبیه خیار که در واقع از گونهٔ muskmelon (با نام علمی C. melo) از خانوادهٔ طالبی است .این خیار از نظر املاح از خیار معمولی غنی تر بوده و تخمه آن مفید تر است . و تنها عیبش این است که کمی دیر عضم بوده و در بعضی ها تولید نفخ و قرقر کردن شکم می کند ویکی از مشخصاتش این است که در اراضی و آب و هوایی که دارای رادیو آکتیو زیاد باشد ُ بهتر به عمل آمده و قدش درازتر می شود و چنانچه دیدید ُ پس از جنگ جهانی دوم و نابود شدن شهر هیرو شیما در اثر بمب اتمی دراراضی دهات آن شهر خیار چنبر هایی به عمل آمد که چندین متر طول داشت .

خیار چنبر ، خواص خیار چنبر , خیار چنبر برای نوزاد , خیار چنبر در بارداری

خیار چنبر

بهتر است بدانید که طبع این خیار سرد و تر میباشد و اکثرا در فصل تابستان کشت می گردد.لازم به ذکر است که این میوه برای شفاف شدن پوست بسیار مفید است و میتوان از آن به عنوان ماسک صورت استفاده نمود . بدنیست بدانید که برای درد مفاصل این خیار را با آرد جو و روغن کنجد مخلوط نموده روی مفاصل قرار دهیدتا بهبود یابد.طبع آن سرد و تر است. این خیار ضدسرطان است. فشارخون را پایین می‎برد. ضد صفرا می‎باشد. تخم این خیار برای امراض کلیه و سنگ کلیه مفید است. برای درمان سیاتیک از ضماد خیار چنبر در محل درد گذاشته شود. تخم خیار چنبر برای مرض سوزاک مفید است. حل کننده اورات و اسید اوریک است و نقرس را درمان می کند.ادار آور است و برای رفع سوزش ادرار بسیار مفید است. خون را تصفیه می کند – ملین است – چین و چروک صورت را از بین می برد. این نوع خیار هم‌چنین دیرهضم‌تر از خیار سبز بوده و باعث نفخ شکمی می شود. مصرف آن در دفع بعضی از انواع سنگ کلیه و مثانه مفید است.

خیار چنبر ، خواص خیار چنبر , خیار چنبر برای نوزاد , خیار چنبر در بارداری

خواص خیار چنبر

لازم به ذکر است که جهت التهاب کبد و معده بعد از غذا میلگردد.برای کسانی که یرقان دارند بعد از غذا میل نمایند.جالب است بدانید که  این خیار ضد سرطان می باشد.در واقع  فشارخون را پایین می‎برد.می­گویند خیار چنبر دارای اشعه­ ی رادیواکتیو است و برای رشد آن اشعه­ی رادیواکتیو مفید است. چنانچه در شهرهای ژاپن که در اثر بمب­های اتمی منهدم گردید خیار چنبرهایی به عمل آمد که چندین متر طول داشت. معمولاً خیار چبنرهایی خوب و نیکو می­شوند که در نزدیکی آب­های معدنی کاشته شوند و حتی با آب­هی معدنی مشروب گردند. خیار چنبر به علت داشتن اشعه ­ی رادیواکتیو باعث عود کردن امراض نهانی می­شود . از این رو عده­ ای آن را موجب تب و تب نوبه می­دانند در صورتی که این میوه­ ی مفید دارای انگل نوبه نیست و فقط نوبه­ ی پنهانی را آشکار می­سازد.

خیار چنبر ، خواص خیار چنبر , خیار چنبر برای نوزاد , خیار چنبر در بارداری

خواص خیار چنبر برای نوزاد

بهتر است بدانید که برای درمان سیاتیک از ضماد خیار چنبر در محل درد گذاشته شود. لازم به ذکر است که تخم این خیار برای مرض سوزاک مفید می باشد.آب این خیار صورت را نرم و لطیف و فوق­ العاده شفاف می­نماید و برای ساختن ماسک­های زیبایی از خیار معمولی بهتر است.

خیار چنبر ، خواص خیار چنبر , خیار چنبر برای نوزاد , خیار چنبر در بارداری

خیار چنبر چیست

این خیار بسیار خاصیت دارد آن را در فصلش میل کنید.دوز مناسب آن به شرایط مختلفی از جمله سن و وضعیت سلامتی بیمار بستگی دارد. در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین دوز مصرفی مناسب وجود ندارد. در نظر داشته باشید که فرآورده های طبیعی الزاماً بی خطر نبوده و دوز مصرفی آن را رعایت کنید. از دستورالعمل های روی بسته پیروی کرده و با پزشک خود مشورت کنید.برای جلو گیری از نفخ این خیار می توانید از نبات داغ ُ عسل ُ عرق نعناع استفاده نمایید. این خیار دارای ویتامین ٍ – ب – آ – می باشد . خواص خیار چنبر: حل کننده اورات و اسید اورویک است و نقرس را درمان می کند. ادار آور است و برای رفع سوزش ادار بسیار مفید است خون را تصفیه می کند – ملین است – چین و چروک صورت را از بین می برد.

یشتر بخوانید : خیار ♥ گوجه فرنگی ♥ هویجبامیهکاهوکدو سبزهندوانهکدو حلواییلیمو شیرین